۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

پنجمین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه اصفهان برگزار شد

پنجمین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه اصفهان با حضور رئیس دانشگاه، مشاور رئیس دانشگاه، مدیر حوزه ریاست، معاون اداری و مالی ،جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه روز دوشنبه 11 تیر 1403 در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی :  دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان درپنجمین گردهمایی بازنشستگان دانشگاه با بیان این که دیدگاه مدیریتی دانشگاه حل مساله است و نه ایجاد مشکل، از زحمات کانون بازنشستگان دانشگاه که امروز گردهمایی ذخایر انسانی دانشگاه را فراهم آوردند،تشکر و تصریح کرد: کانون بازنشستگان دانشگاه وظیفه برقراری ارتباط و تعامل بازنشستگان با مسئولین دانشگاه را بر عهده دارند و تلاش ما نیز رسیدگی به درخواست های بازنشستگان عزیز و گرامی است زیرا این بزرگوارن ذخایر انسانی دانشگاه محسوب می شوند.

دکتر هرسیج در ادامه افزود: مدیریت دانشگاه، بازنشستگان را از خود جدا نمی داند و هنر مدیریت این است که از همه ظرفیت های دانشگاه به نحو مطلوب بهره مند شود.

وی افزود: در دوره های قبلی که مسئولیت معاونت دانشگاه را داشتم حدود 2000 نفر نیروی انسانی در دانشگاه مشغول به فعالیت بودند، ولی امروز نیروی انسانی ما به کمتر از 1000 نفر رسیده است و کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف دانشگاه محسوس است.

دکتر هرسیج با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) که فرموده اند:" العَقلُ حِفظُ التَّجارِبِ ، و خَیرُ ما جَرَّبتَ ما وَعَظَکَ :خرد، نگه داشتن تجربه هاست و بهترین تجربه ات آن تجربه اى است که تو را اندرز دهد. " تصریح کرد: عقل سلیم ایجاب می کند که از تجارب افراد بازنشسته و با تجربه استفاده کنیم.

وی افزود: تلاش مدیریت دانشگاه این است که پاسخگوی درخواست هایی که از سوی کانون بازنشستگان مطرح می شود باشد و به ضرورت ارتباطات دوسویه بین بازنشستگان و مسئولین توجه نماید.  

دکتر هرسیج در ادامه با تبیین منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: بازنشسته از شاغل جدا نیست و  آئینه شاغل است.

ایشان با بیان این که هر آن جه برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید اظهار کرد: با مراجعین بازنشسته همان برخوردی را داشته باشید که دوست دارید وقتی بازنشسته شدید با شما رفتار شود.

دکتر هرسیج افزود: در برخی موارد دیدگاه مکانیکی در سازمان ها مشاهده می شود ولی ما باید بدانیم که افراد با روحیات و شخصیت های متفاوت، درخواست ها و مشکلات متفاوتی دارند و مدیر خوب مدیری است که دیدگاه مکانیکی نداشته باشد و منابع انسانی که با انباشت تجربه ترکیب شده است را مهم ترین سرمایه مجموعه خود بداند.

دکتر هرسیج با اشاره به این مهم که دیدگاه مکانیکی باعث کاهش مشارکت های اجتماعی می شود تصریح کرد : در نظام جمهوری اسلامی باید دیدگاه عقلانیت داشته باشیم زیرا این نظام بر اساس جمهوریت بنا شده است و بر حسب عقلانیت خاص خود به تولید مفاهیمی می پردازد که برای اداره جامعه و حرکت به سمت الگوی مطلوب پیشرفت از اهیمت اساسی برخوردار است

دکتر هرسیج با بیان این که مردم نباید در سرنوشت خود بی تفاوت باشند، خواستار حضور حداکثری دانشگاهیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شد و تصریح کرد: روز جمعه 15 تیر ماه روز سرنوشت سازی است و باید برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با تمام قوا و پرشور شرکت کنیم . وی افزود: هرکدام از دو کاندید بزرگوار که رای بیاورند و انتخاب بشوند فرقی نمی کند زیرا هر دو نفر مورد تائید شورای نگهبان هستند. وظیفه ما مشارکت حداکثری و تلاش برای انتخاب بهترین فرد برای اداره کشور و جامعه می باشد. بهترین انتخاب به طور قطع به نفع همه جامعه خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم، آقای مهری رئیس کانون بازنشستگان نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کانون در راستای فراهم آوردن امکانات رفاهی بازنشستگان محترم، از زحمات هیات رئیسه دانشگاه به خاطر همکاری در رسیدگی به درخواست های کانون تشکر و قدردانی کرد.

همجنین آقای غفراللهی مدیر صندوق بازنشستگی استان نیز به تبیین و تشریح آئین نامه های بازنشستگی و تسهیلات رفاهی برای بازنشستگان پرداخت.

گفتنی است این مراسم روز دوشنبه 11 تیر 1403 ساعت 9 صبح با حضور هیات رئیسه دانشگاه در محل سالن همایش های پیامبر اعظم(ص)برگزار شد.

 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/04/12
تعداد بازدید:
482
منبع:
Powered by DorsaPortal